Saturday 19 May 2012

Subhannallah,tabahnya kau bantu dia berubah,sungguh aku menangis

Assalamualaikum..
well,hari ni aku happy sangat.. cause my aunt baby ada kat rumah... wuuu... lama tau Nuzzul tggu baby tu dtang sni... akhirnya dpat gax aku pegang dia smpai tak tido..(baby tayunk kamu) huhuhu pity for u baby.. atotototo.. omeynye dia, akak kacau Zikri ea? huhuhu. sayang baby..
Oke sbnarnye aku dah lari topik..tapy y not aku nak kongsi skid ceritakn(tak kesian ke?)aku da la miss baby tu, tgok dlam pic jea mne puas...
oke  i'm ready to share this stories for u olls.. i hope u olls layan cerita ni.. 
Sbnarnye aku tady tgah slongkar blog aku ni.. sesaje... Then aku tringat ada membe ni dia cerita kat aku semua nya psal ex Bf dye yg dye syang sngat..Aku jenis tade feelin bab org cite tntang cintan cintun ni.. aku layan la gak sbab best gax dgar cerita dia..(with excited face)wuuu...~ Nuzul jiwang2x ejek la..( aku sedih dgar cerita dia...) jady trus la aku mengingat blog yg dia sruh pergi tu..(bekobar2 aku search blog tu) hey~ sekali google jea trus dpat tau(bangga jap)
Aku baca blog dye ya mmang aku menangis, aku fikir jauh2 Ya Allah hebatnya kau berikan teman setia seperti kwan aku ni... Sungguh beruntung empunya diri..walaupun dia da ptus tapi dia still ckap, itu lah yg dia pling syang.. & aku tabik.. dia mmang tlah mngubah hidup Bf dia dgan smpurna..
Kisah yg dia cerita bagi aku tak sedih sangat... aku mmg ta sangka apa yang dia ckap tu btul ke ta?
Pastu bila baca blog ex dia oke... aku percaya...Aku fikir & tmnung jea  dari tadi...
Mula nya cam ni aku rahsiakan nama dia n Bf dia oke...
Kitaorang memang da lame ta lepak2 gosip2.. so ada lah satu hari ni aku terluangkan masa dgan dia...Wuu~ best uh jenis satu kepala bab bcerita ni(yeah aku mmg suka gosip tapi ta la jahat2)huhuhu first topik yg kitaorang cerita psal membe2 lama jea.. Tiba2 terpacul la dari mulut dia kau ada pakwe?Aku ckap la nope~ .So aku tanye dia balik,hurmm kau ada pkwe?Dgan happy dia ckap ada... Oo mana dia tunjuk kat aku oohsemmm.. huhuhu.. boleh tahan pkwe kau ni.. dia ckap biase jea la do..tade la hensem mana..
Setelah sekian2 bcrita dia pun bkak story,Nuzul aku paling lame coupla nan budak sorang ni 1 tahun lebih dia ckap la nan aku.. (ku buad bodo tade feelin na dgar bab couple ni)
Aku ckap ea ke? sapa..dak sni ke?
tak lah...dak selangor baya kita... 
Ooooo.....hensem ta??(ciss ape punya membe trus tanye hensem ke ta?) hihi...
Boley la tahan dia jwab lex2 jea..
Knape boleh ptus?(aku pelik dia ptus sbb apa?)
Adalah..(berahsia nan aku ke :O) T_T
Ooo.. nape kau sayang dia sngat?
kau nak tahu ke?(akhirnya dia bukak cerita)
hah ea nape?
dia pun bercerita...
Hari tu aku duk bosan2 kat rumah....aku tak tahu la na buad apa.. boring2 atas sofa(aku tak tahu ats sofa ke hape men tulis jea)aku men la enfon tataw na buad pe?Pastu aku dpat satu mssage tau(dgan beria dia cerita)mssage uh sruh aku joint benda ape tah... (lebih kurang cam moko ghitu.) aku joint tapy mhal satu mssage 30$ cent... (OMGA.. mhal nyer) ada lah sorang budak nie dia ckap hai aku balas hai..
mula la conversation dia antra dax uh..
pastu dia ckap kat dax laki uh.. mahal la mssage at sni jom kita mssage at luar.. kawan aku ni yg bgy sndri no dia... laki tu on la kan.. lex jea..
so start hari tu diorang massage n timbul la satu perasaan Miracle...~
dia cerita pkwe dia ni terok sngat.. semua benda jahat dia pernah buat bayang kan kcuali bnuh org n rape org jea ta..Yg lain tu dye da pnah buad...(fikirla sndri)
dia cerita lagi sbnarnye ex die uh dlu na buad dye cam stok pkai buang.  ta heran men layan jea.. tapy dlam mase tu la ada satu prsaan yg buad ex Bf dia tu rasa len & semakin in love dgan dia sayang dia...
dia ckap aku bnyak sngat menangis sbab dia...dia sayang aku sangat2 byangkan awek kat bandar uh bnyak gila dia kalu kat bndar gril buad cam stok pkai buang jea tapy, kawan aku juga yg dia pilih..
So aku ckap la.. knape ae Bf kau smpai cam tu syang kan kau..
pastu dia ckap kau pergi la blog dia... kau baca sndri...
Dia beri lah aku alamtnnye.. aku pun search... dapat & really mmg ada blog tu...
aku copy paste oke ape yg BF dye ckap tntang membe aku ni...berikut adlah copy paste dari blog ex Bf dia aku mmg terharu sngat,... kawan aku berjaya ubah prangai dia.. cuba korang baca dgan tenang.. ^^

aku nak cite dekat korag nyhh,,..tpi jgn gelak an pulak,,.hahahha,,..aku pulak yg gelak npew,,..k larhhh,,..aku nk cerita aku ni budak ye dulu liar sagat ak jarag bsame dgan keluage sbb mak n ayah aku bercerai dari ak kecik agyhh so ak ni kire mcm x trjage lar,,..dri dajah 6 lagi aku da wat sume bnde kcuali bunuh orag merogol tu jew lar,,..ak xtaw ape nk jadi dgan ak,,..n ak dulu kuat sagat men pmpuan,,..tiap2 mlm ak tuka2 pmpuan bwak kelua sane sini tdow same pham2 larhh,,..ak xpena taw tentag agame aku sendiri,,..aku pena pijak2 al-quran kencig al-quran maki2 allah n ak xpena pcaye pade allah aku ase sronok sagat wat bnde yg dlarag,,..bise lar bnde yg x elok tu sume best tpi ak naek jew form 2,,..ak da mule bfiki sdikit demi sdikit n ak mule taw tentag agame aku sndri,,..dri situ lar ak mule cnta dgan agame ku n allah,,..cerite ye bemula mse prtegahan 2009 mse tu aku baru kelua dri lokap so cuak sikit lar nk kua kn mklum lar kalu da kua lokap ni msty ade mate2 yg tgah mmerhati kn so ak dok umah jew larh mnahan borig sorag2 smbil maen ps2,,..huhuhuh,,..lepas tu ade pulak msej dri maxis tbe2 soh aku join chat at situ sbb die taw ak nga boring,,..bgsat jew cmne die boleh taw pown ak pelik,,..so aku pown pew agy ikot jew larhh apew yg dsuruh yew tu,,..n ak kenal gn sorag awek ny nme sgkatan die_____,,..pade mule yew ak haye nk maen2 kn dier jekkk lepas tu ak baru taw die dok johor pehhh x jadi aku layan,,,..tpi nk wat cmne da borig so ak layan jew lar dlm mse smggu due gitu,,..bler lme klamaan ak ase die nyhh len dari yg len die x suke noty2 n die jenis yg simple,,..ak pown mule suke dgan care die,,..kite owg kenal x lame pown,,..dlm mse sbulan tu kteorag couple bise lar budak2 an,,..mule2 ak fiki nk wat stock time bosan jew,,..tpiy x sgke lak ak boleh mlekat dkat die,,..mase tu nga mnahan sagap nk carik ubat tuuttt pham lar ea,,...n lepas tu ak lepas kn sgale emo ak dkat die,,..biler ak dgar die nagez jekk ak jadi len ak dpt 1 prasaan yg ak x penah rase sblum nyhh,,..n tibe atiy ak ase lembut jew dgan die ak dgar n ikot jew ckap die,,..biler da hmpir stahun tu kiteorag nk ptus sbb family die x suke die couple,,..mase tu lar ak lgi trase btape perit yew cinte ak pown xtaw knape ak jadi mcm tu,,..dlm sbulan mcm tu ak bsame die balek ak da xtahn dgan khilagan die,,..korag msty nk taw kn knape ak xley hilag die,,..sbb die larhh sgale yew bgi ak,,..korag taw ,,..die larhh ustazah n ibu ak die larh sgale yew tmpat ak mngadu n mluahkn prasaan walupown ak selalu mara die n wat die mnagez tpi die ttap saba dgan pragai ak,,..mule ak x perasan da lme uhh die cerite kn sume yew baru ak prasaan,,..n ak taye larhh cmne die boleh bsaba smpai tahap mcm tu,,..die kate sume tu ialah dri hati yg dkurniakn dri allah n kite kene ikot sume printah die baru larh kite akn mnjadi yg trbaek,,..ak mule2 x caye,,..tpi ak ni suke mncube bnde yg ak xpena wat,,..n 1ari tu ase nk cgat wat bnde uhh so ak sohh lar die ajar,,..care2 yew first skali mndy wajib,wudhuk,solat,n brdoa,..biler selesai jew aku wat sume tu aku ase laen sagat dri dulu ak ase mcm 1 keajaiban pulak yela biler ak buat bnde tu sume jew aku ase fikiran aku lapang sgat so tiap hari lar aku buat,,..da lme uhh ak baru taw upeye solat haye ade 5 waktu tpi ak wat tiap mase,,..sbb trlmpau sronok cgat tpi dlm bhase rumi lar biler ak da taw mmbace al-quran jew ak ase lgi best lgi tenag dri seblum nyhh,,..ak sonok cgat mngaji,,..mulai hari tu lar aku sayang degan agame aku n juge allah smpai ke hari ni,,..ak x sggup khilagan die sbb die larhh aku brubah mcm ni n jadi lbih peyaba ak suke sgat dgan prubahan pade diri aku ni,,..kerane die juge ak teroz hidup ak penah bjanji kpade allah andai yew 1 ari nnti kalu lar allah btaye pdaku tentag nyawa,,..ak lebih syg kn nyawe ak kew nyawe die,,..da tntu lar ak sggup khilagan nyawe ak sndiri dri pde khilagan die,,...ak xtaw cmne nk luah kn sgale yew tpi yg pntig ak memag syg die ..

Wasalam sekian dari aku Nuzzuliaty_Raspberry :')

1 comment:

  1. Salam . Cik Fie Jemput Join GA Ni . Harap Sudi Join . :) Join Ramai2 Ok ? http://mynameishafizah.blogspot.com/2012/05/random-giveaway-by-cik-fie_19.html

    ReplyDelete